heiligbv

Voorbeeld Huisstijl handboek Heilig B.V.

De kwaliteit en reputatie van ons bedrijf beginnen bij de uitstraling naar buiten: de huisstijl. Dat is de eerste kennismaking met de bedrijven van Heilig B.V. en voor degene die Heilig B.V. al kent is het de herkenning. Daarom is een consequent ­doorgevoerde huisstijl een belangrijk onderdeel van onze bedrijven.
Om de huisstijl consequent door te voeren zijn er een aantal basis­afspraken gemaakt, die als richtlijn voor het gebruik van de huisstijl gelden. In deze huisstijlkluis zijn die richtlijnen vastgesteld. Iedere gebruiker dient zich aan deze richtlijnen te houden. Want een huisstijl hebben is één, in stand houden ervan is twee!

Logo en beeldmerk

Basisregels:

  • Het woordbeeld mag niet vervormt worden.
  • Het woordbeeld is altijd in een vastgestelde kleurstelling
  • Het symbool en het woordmerk zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, waarbij de onderlinge posities standaard zijn; het symbool staat altijd links van het woordmerk (versie 1).

  • Het logo wordt altijd mèt de pay-off gebruikt. De pay-off wordt nooit los gebruikt.
  • Op de vlag, dit is een uitzonderlijk geval, mag het symbool boven het woordmerk staan (versie 2).
  • Het beeldmerk wordt altijd in de huisstijlkleuren geel en blauw uitgevoerd. Als dit technisch niet mogelijk is wordt het beeldmerk in zwart-wit afgebeeld (versie 3).

  • Er bestaat geen diapositieve variant van het logo. Het logo dient dus altijd op een witte achtergrond geplaatst te worden.
    Op donkere achtergronden dient er een witte achtergrond gecreëerd te worden, bijvoorbeeld d.m.v. een banderol.

Basisgrid

De huisstijl van de Heilig bedrijven wordt gekenmerkt door een eenvoudige vlakverdeling. Er wordt altijd uitgegaan van de breedte van de uiting. Deze moet altijd gedeeld worden door 7. Dat is de basis van het grid. Er moet naar gestreeft worden de lijnen van dit grid aan te houden.

Kortste kant van het medium altijd delen door 7. 
Dat is de basis van het grid.
1 = 30,003  -  1/4 = 7,501   -   1/8 = 3,7505

Gebruik van het grid
In InDesign kan bij Preferences > Grids > Document Grid ook het juiste grid ingevoerd worden.
Met ctrl-cmd-’ wordt het grid dan in het document voorvertoond.

De maten die ingegeven moeten worden zijn:

Horizontal
Gridline every: 30,003 mm
Subdivisions: 8

Vertical
Gridline every: 30,003 mm
Subdivisions: 8

Kleuren

Binnen de huisstijl wordt er gebruik gemaakt van de volgende huisstijl kleuren. De kleuren hieronder zijn gespecificeerd voor verschillende doeleinden.

PMS 109 U

C:0 M:13 Y:100 K:0

R:255 G:222 B:0

#FFDE00

Avery 951, Primerose Yellow

PMS 2766

C:100 M:94 Y:0 K:50

R:0 G:8 B:128

#000880

Avery 957, Cobalt Blue

Typografie

Voor de gehele huisstijl is gekozen voor het lettertype Myriad Pro. Dit lettertype wordt in alle uitingen voor de koppen- en platte tekst gebruikt. Gebruik bij voorkeur de volgende lettertype uit de familie:

Aa

– MyriadPro Light

ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz

– MyriadPro Light Italic

ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz

– MyriadPro Light Regular

ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz

– MyriadPro Light Bold

ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz

Papiersoorten

Huisstijl uitingen als briefpapier, visitekaartjes:

Briefpapier  A4 – 90 grams – 4/0
Visitekaartjes  85 x 55 mm – 350 grams houtvrij mat MC – 4/0 – dubbelzijdig mat lam.
Envelop  EA5 VL  90 grams striplock – 4/0
Envelop EA5  90 grams striplock – 4/0
Envelop  C4 VL  90 grams striplock – 4/0
Envelop  C4  90 grams striplock – 4/0

Downloads communicatie set en overige

Download bestanden zoals het logo in *ai, *eps, *jpg of ander bestandsformaat.

Social media

Social media iconen voor algemeen gebruik.

Belettering

Er zijn diverse illustraties beschikbaar.

Fotografie

Voor fotografie mogen alleen beelden gebruikt worden welke beschikbaar zijn via onze bibliotheek of toestemming van klant.

Voor het gebruik van fotografie zijn een aantal richtlijnen die er voor zorgen dat alle uitingen een constante uitstraling hebben. Dit vergroot de herkenbaarheid van de huisstijl.

Er wordt gebruik gemaakt van heldere en realistische fotografie zonder al te veel bewerkingen. Foto’s zijn rustig, overzichtelijk, clean en moeten een Nederlandse frisse uitstraling hebben.